Startsidan          Redaktionen          Sponsorer          Om          Facebook          Twitter          Instagram

ChickIT Magazine #01

 

Postat av: Nathalie B
Kommentaren är postad den 2013-06-29 klockan 01:11:08 / URL/Bloggadress: http://wolfshriek.blogg.se
Antar att ni gärna vill ha synpunkter på tidningen, och jag måste säga att över lag är den väldigt, väldigt bra! Dock finner jag lite fel, däribland stavfel, maningar som avslutas tvärt, meningar som börjar utan stor bokstav och i ett nytt stycke fast utan rubrik (trots att de andra styckena haft rubriker), meningar som är helt fel uppbyggda i den meningen att dem inte står för något, länkhänvisningar som är felstavade och därmed också felhänvisade, textrutor som är mindre än texten i sig m.m. Jag skriver detta för att jag vill hjälpa till, det är absolut inte meningen att klaga på ert arbete (det är fruktansvärt snyggt upplagt många gånger och jag gillar designen). Vet inte riktigt vad meningen med denna tidningen är, men om ni i framtiden vill kunna ge ut den som en riktig tidning eller rent av tjäna pengar på den på något vis måste ni vara noga med att kolla över den några extra gånger innan ni släpper den. Ett stavfel eller två har ingen dött av, men när det är upprepade fel så blir man som läsare skeptisk. "Har de inte haft tid nog för att färdigställa den? Har de inte orkat rätta till felen, eller har de inte varit medvetna om dem för att de förläst sig på tidningen och blivit blinda för felen? Eller har de helt enkelt struntat i det och kört ändå?" Det är saker ni behöver tänka över. Nu ska jag inte komma och döma er från ingenstans, jag vill påpeka att jag absolut inte är något proffs men ville bara framföra mina åsikter. Och för att vara första numret är det super, men mitt tips är att kolla över magasinet fler gånger, eller rent av låta någon annan göra det innan ni ger ut nästa. Kramar! :)
Svar: Tack för kritiken! Det är absolut något vi ska tänka på till framsida nummer!
Kram! :)
chickitmagazine.blogg.se
Postat av: sandra
Kommentaren är postad den 2013-07-14 klockan 11:26:53
jäättefin tidning! Och bilderna är jättefina :)
Ett tips är dock att tex på hårprodukterna, skriva var man kan köpa dem också och hur mycket de kostar :)
Svar: Tack så mycket! Det har du helt rätt i, tack för tipset! :)
chickitmagazine.blogg.se
Postat av: J.
Kommentaren är postad den 2013-07-22 klockan 12:13:03
Jättefin tidning och jättebra idé. Men texterna måste ni jobba på. Skaffa ett rättstavningsprogram och så måste ni lära er att styckindela. Man orkar inte läsa så långa texter som bara är en stor klump. I en tidning är ju texten det viktigaste, speciellt om ni tänkt ha intervjuer osv. Så vill ni ge ett seriöst intryck är det viktigt. Även de/dem borde kollas över. I intervjuer där man citerar vad någon sagt är det väl egentligen ok att skriva dom, men jag hade nog valt att inte göra det.

Annars måste jag säga att ni gjort ett jättebra jobb. Intressanta saker på varje sida. Bra variation. Ser fram emot nästa nummer!

En sak till. Ni letar efter en skribent. Något som kanske hade varit kul hade varit om ni hade någon i varje nummer som skrev en "gästkrönika" eller så. Alltså att det är ny person varje gång. Kanske fler som nappar på det?


Svar: Tack för dina åsikter! Dom är viktiga för oss, så att vi kan utveckla och förbättra tidningen! Vi har tänkt på det till nummer 2! Och tack så mycket!! Bra tips - vi kanske gör något liknande längre fram! kram
chickitmagazine.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: